Välkommen till Realgymnasiet i Helsingborg!

Vad kan du läsa i Helsingborg?

Träffa oss på våra aktiviteter!

Alla aktiviteter

Träffa Olof - vår Äventyrslärare!

1 september 2020

Vi har fått en ny lärare inom Natur & Äventyr och här får vi lära känna honom lite mer!

Träffa Olof - vår Äventyrslärare!

Hej Olof!

• Vem är du och När började du på Realgymnasiet i Helsingborg?

Med start den här terminen (HT20) arbetar jag som profillärare på natur och äventyrsutbildningen i Helsingborg.

• Vad har du hittat på tidigare?

Jag är en mångsysslare som har lång erfarenhet av att jobba med barn och ungdomar. Bland annat har jag arbetat som fritidsledare, äventyrspedagog, fältassistent och naturguide. Närmast innan jag började på Realgymnasiet arbetade jag som elevassistent på en grundskola i Staffanstorps kommun.

• Vad tycker du om att göra när du inte är på skolan?

Mina två största intressen är dykning och löpning. Jag har arbetat som dykinstruktör i 15 år, både som anställd och i egen firma och jag har dyk runt om i världen. Löpningen kombinerar jag gärna med att vara ute i skogen och jag försöker hinna med en långrunda varje helg i något härligt naturområde i Skåne.

• Vad är din vision för de elever som går på skolan?

Jag vill dela med mig av min passion och respekt för naturen och utöver att rusta eleverna för en framtid som yrkesverksamma så hoppas jag de liksom jag ska se naturen som en källa till kraft, lugn och inspiration.

• Vad vill du hälsa till eleverna?

Efter en vår som var konstig och annorlunda för de flesta så hoppas jag att vi ska kunna hitta tillbaka till en vardag som känns både hanterbar och meningsfull. Jag är väldigt glad över att ha börjat jobba här på Realgymnasiet och jag ser fram emot läsåret 20/21.

/ Tack så mycket Olof 😊!