Åhléns

Hos vår samarbetspartner Åhléns har eleverna som läser Hår- och makeupstylist möjlighet att få göra sin APL. De elever som har genomfört sin APL på Åhléns, är godkända i yrkeskurser och har en gymnasieexamen erbjuds också arbetsintervju på Åhléns för eventuell anställning efter utbildningen. Detta samarbete finns på alla orter utom Västerås som i dagsläget saknar butik.

Eleverna får insyn i Åhléns verksamhet och kunskap kring hur de driver ett modernt och innovativt arbete inom skönhet och mode under sin APL.

Diana Åhlén Rektor på Realgymnasiet Uppsala

Eleverna genomför sin APL en dag i veckan under hela läsåret eller blockperioder beroende på skolans schemaläggning. Under sin APL på Åhléns blir de väl insatta i hur det är att arbeta inom skönhet och mode men får också erfarenhet av marknadsföring, försäljning och relationer och bemötande av kunder.