Gävle

Välkommen till Realgymnasiet i Gävle!

Vad kan du läsa i Gävle?

Välkommen till Realgymnasiet i Gävle!

På vår skola använder vi det du tycker är roligt som en genväg till kunskap och färdigheter. Vi vet att det går så mycket lättare att lära sig nya saker när man har roligt. På vår skola kan man läsa utbildningarna Sällskapsdjur & Djursjukvård, Estetik & Media, Frisör, Hund, Ridning, IT- Tekniker, IT - Support, Naturturism, Hår- & Makeupstylist, och Trav.

Jag brinner för att skapa en arbetsplats där elever och lärare trivs. En trygg skola med ett unikt mentorsskap där heltidsmentorena stöttar eleverna under deras tre studieår. Skolan har en komplett uppställning av elevstödjande funktioner.

Anna Giljam Nilsson Rektor

Adress: Drottninggatan 29, 803 11 Gävle

Skolans växel

Växel: 010-139 82 50
gavle@realgymnasiet.se

Anna Giljam Nilsson
anna.giljamnilsson@realgymnasiet.se
Jessica Wennerström
jessica.wennerstrom@realgymnasiet.se

3 snabba om Real i Gävle

100%

Våra elever som tog studenten från någon av våra programfördjupningar i Naturbruk är i sysselsättning, arbete eller vidare studier, 2021

100%

Våra elever tog studenten från HV/Frisör är i sysselsättning, arbete eller vidare studier, 2021

90%

Våra elever som tog studenten från Teknik är i sysselsättning, arbete eller vidare studier, 2021

Elevsalong - Real Beauty

Real Beauty är Realgymnasiets egna hår- och skönhetssalong. Här övar våra elever från frisör- och stylistutbildningen praktiskt på sina kunskaper inom till exempel hårklippning och makeup.

För att boka en tid, ring 010-139 82 72 eller kontakta oss via vår Facebook-sida "Real Beauty Gävle" om du har frågor.