Skövde

Välkommen till Realgymnasiet i Skövde

Vad kan du läsa i Skövde?

Välkommen till Realgymnasiet i Skövde

Här sker din utbildning i fräscha och fina lokaler, med engagerade lärare som gör sitt yttersta för att du som elev ska utvecklas och nå dina mål. Här delar du ditt intresse med klasskamrater, yrkeslärare och branschaktörer som alla kommer att ge dig kunskaper för framtiden. Vi är stolta över vårt nära samarbete med branschen som gör att du som elev får med dig aktuella kunskaper, värdefulla erfarenheter och ett viktigt nätverk för framtiden. Här får du högskolebehörighet samtidigt som du förbereds för yrkeslivet. Under din studietid finns möjlighet till APL utomlands, i Tyskland, Irland och Sydafrika. Varmt välkommen till oss!

Jutagården

Vi har ett starkt samarbete med branschen. Filmen visar vår samarbetspartner Jutagården där rideleverna har sina profildagar.

Är du intresserad av att gå på Realgymnasiet eller har frågor om skolan?

Kontakta vår kommunikatör Therese för mer information.

Vi ser fram emot höra från dig.

Mobilnummer: 070-8404394
E-post: therese.wigerdalerneryd@realgymnasiet.se

Adress: Realgymnasiet Skövde, Timmervägen 13, 541 64 Skövde

På realgymnasiet kan du ha hund på schemat. Lär dig om bland annat lydnad, sök och rehabilitering och få högskolebehörighet.  Helt enkel, kom och häng med människans bästa vän och bana vägen för din framtid..