Borås

Välkommen till Realgymnasiet i Borås!

Vad kan du läsa i Borås?

Välkommen till Realgymnasiet i Borås!

Realgymnasiet har funnits i Borås sedan 2008 och har idag ca 130 elever på skolan. På vår skola använder vi det du tycker är roligt som en genväg till kunskap. Det är lättare att lära sig när du får plugga ditt intresse. I nuläget huserar vi på Simonsland, men kommer lagom till läsårsstarten 24/25 ha flyttat in i nya lokaler; Spinneriet på Druvefors där vi samlar skolan under ett och samma tak, får större lokaler och inte minst en egen hundavdelning. Vi har en mycket hög andel behöriga lärare. Miljön och atmosfären är trevlig med nära och goda relationer.

Realgymnasiets styrkor är undervisning av god kvalitet, behöriga lärare och en god miljö för lärande tillsammans med andra som gillar det du gillar. Vår skickliga personal utmanar dig på din nivå och hjälper dig utvecklas inom service, ledarskap och kommunikation. Det bästa är att du har alla möjligheter till de behörigheter du behöver för framtiden, oavsett vad din plan är. Välkommen till oss!

Johanna Hane Rektor

Yrkesexamen, högskolebehörighet och särskild behörighet!

Hos oss får du en utbildning av hög kvalitet som både leder till jobb direkt efter examen och vidare studier på högskolenivå. Vi erbjuder alla våra elever möjlighet till högskolebehörighet ifall du vill läsa vidare på högskola eller universitet. Det finns även möjlighet att läsa in särskilda behörigheter, Samhällsvetenskaplig- och Naturvetenskaplig behörighet.

Adress: Viskastrandsgatan 3, 506 70 Borås

Skolans växel

010-139 81 00boras@realgymnasiet.se

Johanna Hane