Eskilstuna

Välkommen till Realgymnasiet i Eskilstuna!

Vad kan du läsa i Eskilstuna?

Välkommen till Realgymnasiet i Eskilstuna!

Vi erbjuder en familjär miljö och skola på Gamla Tullgatan 2 i Eskilstuna, bara någon minuts promenad från centralstationen. Realgymnasiet använder vi det du tycker är roligt som en genväg till kunskap och färdigheter. Vi vet att det går så mycket lättare att lära sig nya saker när man har roligt. Då smyger sig kunskapen på, ibland utan att man tänker på det.

Frukost - en god start på dagen! Vi inleder varje dag med gemensam frukost. Det blir en en god start på dagen som vi märkt ger energi och skapar bra förutsättningar för lärande.

Hos oss kan du läsa full naturvetenskaplig behörighet!

Även viktiga samhällsvetenskapskurser finns att lägga till för att kunna plugga vidare till en hel del högskoleutbildningar. Du får en utbildning av hög kvalitet som både leder till jobb direkt efter examen och vidare studier på högskolenivå.

Adress: Gamla tullgatan 2A, 632 17 Eskilstuna

Skolans växel

Växel: 010-139 82 20
eskilstuna@realgymnasiet.se