Luleå

Öppna videospelaren

Välkommen till Realgymnasiet i Luleå!

Vad kan du läsa i Luleå?

Välkommen till Realgymnasiet i Luleå!

Vi startade upp hösten 2022. På vår skola använder vi det du tycker är roligt som en genväg till kunskap. Det är lättare att lära sig när du får plugga ditt intresse. Hos oss kan du studera Djurvård och Hästhållning. Inom dessa kan du studera Hund, Sällskapsdjur & Djursjukvård, Trav och Ridning.

På Realgymnasiet använder vi elevernas personliga intresse som dragkraft och genom ett nära samarbete med branschen så har eleverna stor fördel i att de får de kunskaper och färdigheter som efterfrågas.

Patrik Wigelius Etableringschef, Lärande i Sverige

Vill du plugga vidare eller jobba direkt? Valet är ditt!

Hos oss får du en utbildning av hög kvalitet som både leder till jobb direkt efter examen och vidare studier på högskolenivå. Vi erbjuder alla våra elever möjlighet till högskolebehörighet för den som vill läsa vidare på högskola eller universitet.

Adress: Stationsgatan 7B, 972 38 Luleå

Biträdande rektor