Helsingborg

Välkommen till Realgymnasiet i Helsingborg!

Vad kan du läsa i Helsingborg?

Välkommen till Realgymnasiet i Helsingborg!

På vår skola använder vi det du tycker är roligt som en genväg till kunskap. Det är lättare att lära sig när du får plugga ditt intresse. Skolan ligger centralt i Helsingborg. Hos oss kan du studera programfördjupningarna Hund, Ridning, Sällskapsdjur & Djursjukvård och Naturturism.

Vi är en proffsig yrkesutbildning där 98 % har gymnasieexamen!

Realgymnasiet i Helsingborg är väldigt stolta och glada över att 98 % av våra elever har gymnasieexamen med sig i livet.

Det kallar vi en proffsig yrkesutbildning!

Realgymnasiet är en mysig, liten skola där vi har bra och nära kontakt med lärarna och eleverna. Det bästa med min inriktning Naturturism är att det är mycket praktiskt arbete, vi jobbar nära branschen och får mycket erfarenheter och ledarskapsträning.

Milo Elev åk 3

Vi har ett nära samarbete med branschen!

Som elev hos oss sker en del av din utbildning på en arbetsplats. Vi samarbetar bland annat med Arken Zoo, Helsingborgs brukshundsklubb, Helsingborgs ridklubb och Tropikariet i Helsingborg.

Adress: Järnvägsgatan 14, 252 78  Helsingborg,

Skolans växel