Nyköping

Välkommen till Realgymnasiet i Nyköping!

Vad kan du läsa i Nyköping?

Kommande aktiviteter

Träffa oss på våra aktiviteter!

Alla aktiviteter

Välkommen till Realgymnasiet i Nyköping!

Härlig arbetsmiljö och vi-känsla genomsyrar vår skola. Vi lär mitt i verkligheten och förbereder oss både för yrkesliv och vidare studier. Vi erbjuder också lärling för den som vill vässa sig extra mycket inom sin bransch. I våra utbildningar kan du lägga till olika certifikat/diplom till din examen som du har nytta av i framtiden. Certifikaten/Diplomen är branschens egna och ökar dina möjligheter att få arbete. Upp till 32 utbildningar är du behörig att söka på högskola/universitet när du gått våra programfördjupningar. Det kanske du inte visste så tveka inte om du har intresse av vårt program.

Vi har endast 8 platser per programfördjupning vilket borgar för hög kvalité för våra elever.

David Bechtel Rektor

Vill du plugga vidare eller jobba direkt? Valet är ditt!

Vi ger dig naturligtvis möjlighet att plugga för att kunna söka till högre studier efter gymnasiet så här kan du ta studenten med både grundläggande och särskild högskolebehörighet inom ramen för programplanen. Det är du som bestämmer vilket!

Adress: Västra Trädgårdsgatan 39, 611 32 Nyköping

Skolans växel