Sweden International Horse Show

Som elev på Realgymnasiet Häst har du förmånen att delta vid några av Sveriges största ridsportevents så som Sweden International Horse Show på Friends Arena i Stockholm (ELLER Gothenburg Horse Show på Scandinavium i Göteborg ). Upplägget varierar mellan att du som elev deltar som publik, får en inblick bakom kulisserna genom att t ex gå banan innan en hoppklass eller se hur hästarna har det i stallarna bakom arenan, eller till och med delta i funktionärsstaben!

”Att få komma till Friends Arena och Sweden International Horse Show är en stor möjlighet för oss elever att få nya kunskaper, samtidigt som det är jätteinspirerande för unga ryttare att bli bättre”

Aleksander Adamski Aleksander går i åk 3 och har varit med skolan på Friends alla sina 3 år.