Samarbetspartners

Alla våra utbildningar grundar sig i verkligheten och bygger på verkliga, uttalade behov i svenska tillväxtbranscher. Det innebär att våra utbildningar genomförs i nära samarbete med branschen. På så sätt kan du som elev vara säker på att du får de kunskaper och färdigheter som efterfrågas på arbetsmarknaden, samtidigt som du också får värdefulla kontakter för framtiden.

Starkt samarbete med branschen

Här du får insyn i verkligheten och ett nätverk som du kommer att ha nytta av hela livet. I våra utbildningar kan du välja att lägga till olika certifikat till din examen. Certifikaten är välkända i branschen och ökar dina möjligheter att få arbete. Inom häst så samarbetar vi med, Timrå Hästsportförening, Bergsåkers Travet och Hästkliniken i Bergsåker.

På Realgymnasiet i Sundsvall samarbetar vi med:

Djurvårdare är en mycket viktig personalgrupp i vår verksamhet och vi ser fram emot samarbetet mellan Evidensia och Realgymnasiet. Det ger oss möjlighet att direktpåverka innehållet i utbildningen och på så vis göra eleverna mer anställningsbara och attraktiva för oss som arbetsgivare.

Mia Rådberg Sverigechef Evidensia Djursjukvård