Samarbetspartners

Alla våra utbildningar grundar sig i verkligheten. Det innebär att våra utbildningar genomförs i nära samarbete med branschen. På så sätt kan du som elev vara säker på att du får de kunskaper och färdigheter som efterfrågas på arbetsmarknaden, samtidigt som du också får värdefulla kontakter för framtiden. Nedan finns beskrivet ett antal av våra lokala samarbetspartners.

Skogslottens Ridskola

Våra elever har sin undervisning och hästrelaterade kurser på Skogslotten som har ridskola, tävlingsverksamhet och inackordering.

Kolmårdens Djurpark

Ute på Kolmården har eleverna sin undervisning. Vi arbetar med utbildning, artbevarande och forskning om de djur som finns på Kolmården. Djurparkens främsta syfte är att sprida kunskap om djur, natur och hållbarhet till våra gäster, varje dag.

Teknik College

Stall Spetz

Hos Fredrik Spetz får våra elever se och delta i den vardagliga verksamheten inom tävlingstall med inriktning hoppning.

Sörsjöns Äventyrsupplevelser

Hos Sörsjöns äventyrspark får våra elever arbeta inom klättring. Här håller våra elever i grupper och guidar besökare genom klätterbanor som sitter mellan 2-20 meter upp i träden.

Dogman

En svensk djuraffärskedja som alltid sätter djurens bästa framför allt annat. Våra elever är välkomna att göra sin APL i butikerna i vårt närområde.

Melin Horses

Hos Viktor Melin får våra elever se och delta i den vardagliga verksamheten inom tävlingstall med inriktning hoppning.

Atena

Hreyfing islandshästcenter

Hos Hreyfing islandshästcenter så får våra elever arbeta med islandshästar med inriktat på unghäst, träning, tävling och avel.

Mälarens hästklinik

Här får våra elever arbeta på en veterinärklinik med inriktning häst där alla dagar ser olika ut.

Gör din APL utomlands!

Internationell APL ger eleven möjligheter att skapa internationella kontakter och öka den personliga och språkliga utvecklingen. Alla våra internationella APL-platser uppfyller Realgymnasiets krav på kvalitet, säkerhet, arbetsmiljö, värdegrund och pedagogisk grund. APL-platserna riskbedöms och kvalitetssäkras av Realgymnasiets personal.

Vi har bland annat APL-platser i Sydafrika, Irland och Tyskland.