Kommande aktiviteter i Växjö

Följ med under en skoldag på Realgymnasiet i Växjö! 👨‍🏫

Vill du se hur en vanlig dag på Realgymnasiet kan se ut? Då är du välkommen att "skugga" en elev under en dag. Du följer med på lektionerna och vi bjuder dig på lunch. Beroende på vilken utbildning du är intresserad av får du följa med ut på de fördjupningsspecifika aktiviteterna. Du kommer också få möjlighet att träffa personalen på skolan och ställa frågor. Skuggningarna görs främst på måndagar, tisdagar eller onsdagar.

Låter det intressant? Kontakta vår kommunikatör Jacob.
E-post: jacob.nygren@realgymnasiet.se
Mobil: 072-981 15 79

Plats Regementsgatan 9, 352 36 Växjö Tid 25 mars 2024 08:00 - 30 april 2024 14:00

Få en personlig rundvandring på Realgymnasiet i Växjö! 🐾

Boka in en personlig rundvandring på skolan och träffa elever, lärare och våra djur. Vi går igenom båda våra byggnader (Magasinet och Lokstallet) och du har möjlighet att ställa frågor om skolan och våra fördjupningar. Tiden för besöket sker efter överenskommelse (även kvällstid) och det går bra att ta med familj och vänner.

Låter det intressant? Kontakta vår kommunikatör Jacob.
E-post: jacob.nygren@realgymnasiet.se
Mobil: 072-981 15 79

Plats Regementsgatan 9, Växjö Tid 25 mars 2024 08:00 - 30 april 2024 19:00

Omvalsperioden för val till gymnasiet drar igång igen! Nu har du återigen möjlighet att välja oss till hösten ✌️

Läs mer om hur du ansöker till Realgymnasiet i Växjö här!

Plats Växjö kommun Tid 25 april 2024 08:00 - 15 maj 2024 17:00

Välkommen på Öppet Hus den 25 april!

Torsdagen den 25 april kl. 16-19 välkomnar Realgymnasiet Växjö högstadieelever och anhöriga att besöka vår skola. Vi håller till i två olika lokaler på Regementsgatan 9 i Växjö – en svart byggnad som kallas Magasinet och en röd tegelbyggnad som kallas Lokstallet. Under kvällen får du gå runt i våra byggnader, träffa elever och lärare, fika och dessutom hälsa på våra djur!

Här har du möjlighet att ställa frågor om utbildningen och din framtid efter gymnasiet i lugn och ro. Olika delar ur personalstyrkan kommer vara representerad för att du ska få så bra svar på dina frågor som möjligt.

Oavsett om du har bestämt dig för att söka till oss, är osäker eller vill titta för framtida val så är du varmt välkommen till oss.

Plats: Regementsgatan 9, 352 36 Växjö (Magasinet och Lokstallet)
Datum: Torsdag 25 april kl. 16-19 (drop-in)

I Växjö erbjuder vi fördjupningarna Naturturism, Ridning, Hund och Sällskapsdjur & Djursjukvård. För mer information om respektive fördjupning, se följande länk: Våra fördjupningar i Växjö.

Plats Regementsgatan 9, Växjö Tid 25 april 2024 16:00 - 25 april 2024 19:00

MISSA INGENTING!

Är du intresserad av oss och vill få SMS-utskick med en personlig inbjudan till våra aktiviteter så som öppet hus, prova-på-dagar och VIP-kvällar?

Klicka på länken och fyll i formuläret så återkommer vi till dig!