Oskar Fransson

Yrkeslärare i Hund och i idrott och hälsa på Realgymnasiet i Nyköping.

Jag heter Oskar Fransson och jobbar som yrkeslärare i Hund och i idrott och hälsa på Realgymnasiet i Nyköping.

Precis som när jag tränar med hundar och dess ägare så är min drivkraft att man ska lyckas och utvecklas. Jag brinner för att ge mina kunskaper till eleverna, att jag lär och visar hur man gör men att det är eleven som sedan genomför, lyckas och utvecklas. Det är min drivkraft som lärare.

På Realgymnasiet är vi ett starkt team som jobbar på plats, engagerade lärare som är där för eleverna. Vi är en skola med målinriktade och fokuserade lärare som gör allt för att eleverna ska lyckas med sina studier.

Det roligaste med mitt jobb är att få vara med på elevens resa under tre år och se utvecklingen från år 1 till att eleven går i år 3 och är en vuxen människa och ska ut i arbetslivet eller vidare studier. När man står där på studentdagen och våra elever springer ut, det är helt magiskt.
Dessutom att eleverna är så grymma på mina ämnen när de slutar är underbart, ibland tänker jag ”wow, dom är ju bättre än mig” och det är då jag inser att det är ju jag som lärt ut all min kunskap till eleverna och att det är mina kunskaper som eleverna besitter och den känslan är fantastisk.

Att få vara med elever om dagarna och få göra det man älskar, att få lära ut om hundar och idrott kan ju bara vara ett drömjobb som jag har fått chansen att få jobba med och förvalta, det är en magisk känsla.

Med vänliga hälsningar,
Oskar Fransson, yrkeslärare i Hund och i idrott och hälsa

Har du frågor om vår skola och utbildningen Hund?
Kontakta gärna vår kommunikatör Lisa Olofsson:
lisa.olofsson@realgymnasiet.se

Läs mer om utbildningen Hund här: