Ny app för enklare kommunikation mellan hem och skola

3 augusti 2021

Under arbetet med att implementera vår digitala lärplattform Canvas blev det tydligt att de mobila lösningar som fanns att tillgå inte uppfyllde våra behov och önskemål, därför har vi inom Lärande valt att ta fram en egen app som nu lanseras på samtliga skolor inom koncernen, däribland Realgymnasierna.

Ny app för enklare kommunikation mellan hem och skola

Ett enklare sätt att kommunicera med skolan och följa barnens lärande

Nu lanseras vår nya app ”Lärande Skola”, där våra vårdnadshavare enkelt hittar den information de behöver angående sitt/sina barns skolgång. Genom appen kommunicerar vårdnadshavaren direkt med skolan, och kan även se schema och återkoppling på uppgifter.

Appen hittar du på App Store eller Google Play – sök efter Lärande Skola.

En trygg plats för kommunikation och lärande

Vår lärplattform Canvas finns för att stötta våra elever i sitt lärande och personliga utveckling och är platsen för vår kommunikation mellan hem och skola. Det ger oss fantastiska möjligheter tycker vi!

Varför Canvas?

• Elevers personuppgifter hanteras i ett säkert system med tydliga rutiner för lagring och rensning.
  • Canvas skapar bästa möjliga förutsättningar för lärande.
  • Våra vårdnadshavare får överblick över sitt barns utveckling.
  • Ökad trygghet genom att skolans information kommer via ett och samma system. En plats – enkelt va!

Den senast uppdaterade informationen hittar våra vårdnadshavare alltid direkt i appen, eller på: http://login.realgymnasiet.se/

Realgymnasiet – en del av Lärande

Lärandegruppen i Sverige AB med huvudkontor i Norrköping, är en av Sveriges största friskolekoncerner. Kärnan i gruppens verksamhet är att bedriva grundskola och gymnasium. I koncernen finns Lärande i Sverige AB som driver Realgymnasiet och Erlaskolan, Lärande Partner i Östergötland AB, Lärande Förskolor och Grundskolor AB som driver Magnetica och The Learning Lab AB som driver Skapaskolan. Tillsammans vill vi vara stilbildare inom svensk skola.Tillsammans vill vi vara stilbildare inom svensk skola.