Strawberry

Strawberry är en av Nordens största hotellkedjor med över 200 hotell och nästan 16000 anställda i Skandinavien. Företaget marknadsför kedjorna Comfort Hotel, Quality Hotel, Clarion Hotel, 38 unika hotellpärlor inom Nordic Hotels & Resorts samt kedjan Clarion Collection.

Strawberry

”Vi är otroligt stolta och glada att vi fått möjligheten att vara med och starta upp denna hotellutbildning här på Quality Hotel View. Besöksnäringen växer för varje år och är därför i behov av driven och kompetent personal som brinner för branschen. Vi ser verkligen fram emot att få välkomna de första eleverna till tre händelserika och givande år tillsammans med oss här i Hyllie.”

Jenny Pieplow Benestam Hotelldirektör på Quality Hotel View

Vi har tillsammans med Strawberry utvecklat denna lärlingsutbildning. Här kommer du tillsammans med din handledare coachas in i det som du tycker är roligast mot din yrkesutgång. Och det bästa av allt, du är garanterad jobb i 6 månader efter godkänd gymnasieexamen. Detta är ingången till en fantastisk bransch i ständig utveckling.

”Vi vill vara med och inspirera våra ungdomar till att arbeta på hotell. Det är en strålande framtid med alla möjligheter till att utvecklas. Vår nya VD började en gång i receptionen på ett hotell. Arbete kan vi garantera om du gillar service och sprida glädje.”

Maria Vallin Passion Manager/HR på Clarion Hotel Post

219 ISO-certifierade hotell