Välkommen till Realgymnasiet i Uppsala!

Vad kan du läsa i Uppsala?

Tropiska växthuset och Evolutionsmuseet

26 augusti 2022

För att lära sig mer om natur och djur läser naturbrukseleverna i årskurs två flera biologikurser som kurserna biologi och djurens biologi. Som en del av det besökte eleverna i årskurs 2 idag det Tropiska växthuset och Evolutionsmuseet i Uppsala!

Tropiska växthuset och Evolutionsmuseet

Klassen delades i två och den ena gruppen inledde dagen med ett besök på det Tropiska växthuset. Där fick eleverna se en hel uppsjö av tropiska växter och lära sig mer om växter ursprung och evolution, olika växtgrupper och hur växterna förökar sig.

På  Evolutionsmuseet låg fokus på olika grupper av djur och vad som kännetecknar dessa. Det är alltid kul att varva lektionsundervisning med studiebesök för att få en större och tydlig bild av allt man lär sig och eleverna var mycket nöjda med den intressanta och lärorika dagen.