Välkommen till Realgymnasiet i Nyköping!

Vad kan du läsa i Nyköping?

Träffa oss på våra aktiviteter!

Alla aktiviteter

Träffa vår djurvårdslärare

14 mars 2022

Therese heter jag och jag arbetar på Realgymnasiet i Nyköping som djurvårdslärare. På vår skola har vi kompetenta och utbildade pedagoger som brinner för sitt område och vi har nära samarbete för att ge varje elev de bästa förutsättningarna att lyckas – kanske handlar det om att en svenskaredovisning ska ske i skolans djurrum istället för på traditionellt vis i klassrummet?! Vi har också samarbete med branschen och har tillgång till aktuellt digitaliserat material som gör att jag kan se till att våra elever ligger i framkant när de ska ut på arbetsmarknaden som djurvårdare – det känns kul! Jag tycker att bland det roligaste i min vardag som lärare är att få diskutera frågor och djur med eleverna, det kan vara ett område vi berör eller något aktuellt på nyheterna – men just att se att eleverna förstått så mycket och fått så mycket kunskap så de har en åsikt och kan motivera med konkret och korrekt fakta och egna erfarenheter från djurrum, lektionssal och APL är fantastiskt!

Träffa vår djurvårdslärare