Välkommen till Realgymnasiet i Luleå!

Vad kan du läsa i Luleå?

Presentation - Maria Sanders lärare i Svenska

8 april 2022

Hösten 2022 startade Lärande i Sverige AB upp Realgymnasiet i Luleå. Här presenteras lärare och personal i det team som tillsammans driver Realgymnasiet i Luleå, med en verksamhet som genomsyras av våra kärnvärden: Trygghet, Team, Utveckling och Framgång. Här presenterar vi Maria som är förstelärare, lärare i Svenska och Engelska samt skolbiblioteksansvarig.

Presentation - Maria Sanders lärare i Svenska

Maria Sanders heter jag och kommer från Råneskolan, en högstadieskola med härliga elever i Luleå kommun. Innan jag kom in i skolans värld arbetade jag som ekonom på bank i många år. Under tiden jag jobbade läste jag språk, litteratur och kreativt skrivande på min fritid, för att det var roligt och givande. Sedan gick jag Teach for Swedens ledarskapsprogram och blev legitimerad lärare. Därför känner jag mig privilegierad, när jag nu får arbeta med ungdomar, språk och kreativitet varje dag. Kan det bli så mycket bättre?

Till hösten ser jag fram emot att möta elever som delar mitt intresse för djur och som har valt att gå ett program på Realgymnasiet Luleå. Jag tycker Realgymnasiet har ett bra koncept och värderingar jag delar. Det ska bli spännande att tillsammans med elever och kollegor bygga upp en skola att trivas i och vara stolta över.