Välkommen till Realgymnasiet i Linköping!

Vad kan du läsa i Linköping?

Upptäck Ridning som programfördjupning på Realgymnasiet i Linköping

24 april 2024

Vi strävar alltid efter att erbjuda våra elever unika och berikande utbildningsmöjligheter. Med vår programfördjupning Ridning får du en spännande möjlighet att fördjupa dig i din passion för hästar och ridning med en inspirerande lärandemiljö.

Upptäck Ridning som programfördjupning på Realgymnasiet i Linköping

Vad ingår i Programfördjupning Ridning?

Med Programfördjupning Ridning får du tillgång till en rad förmåner som hjälper dig att utvecklas som ryttare och hästskötare.

Undervisning av erfarna lärare: Som leder dig genom ridteknik, hästskötsel och hästkunskap.

Profildag varje vecka: En hel dag varje vecka ägnas åt ridning och hästrelaterade aktiviteter, där du får möjlighet att fördjupa dina kunskaper och färdigheter.

Ridning på Heda Ridklubb: Som en del av programmet får du regelbunden tillgång till ridning på Heda Ridklubb, en av Linköpings mest respekterade ridklubbar.

Gästtränare: För att erbjuda extra variation och expertis bjuder vi även regelbundet in gästtränare och föreläsare från ridningens värld. Exempelvis har vi haft förmånen att välkomna Nina Fox Stark, en erkänd expert inom ridning och träning, för att dela med sig av sin kunskap och erfarenhet till våra elever.

Lärlingsstart i årskurs 3: Börjar i årskurs 3 där du får möjlighet att fördjupa dina kunskaper och erfarenheter genom praktik och handledning på plats.

Vill du veta mer om programfördjupning Ridning. Följ länk här.