Välkommen till Realgymnasiet i Linköping!

Vad kan du läsa i Linköping?

Vilken nytta har du som elev av att plugga på Realgymnasiet i Linköping?

25 augusti 2020

Utifrån vad just du är intresserad av har du ett antal program och inriktningar att välja på hos oss.

Vilken nytta har du som elev av att plugga på Realgymnasiet i Linköping?

Hög kvalité, gör det roligt, lär på riktigt

1. Du får en rolig studietid och en utbildning som ger goda förutsättningar till såväl jobb som vidare studier.
  2. Vi använder det du tycker är roligt, det du gillar att göra, som en genväg till kunskap och färdigheter. För vi vet att det går så mycket lättare att lära sig nya saker när man har roligt.
  3. Du får lärare som brinner för det de gör och delar dina intressen. Med kompetens, och en tro på just din förmåga skapar våra lärare trygghet, engagemang och bra förutsättningar för lärande.
  4. Du får en utbildning av hög kvalitet som ger goda förutsättningar till såväl jobb direkt efter examen som högskolebehörighet.

Vi vill göra dig redo för livet efter gymnasiet

• I våra utbildningar kan du välja att lägga till olika certifikat till din examen. Certifikaten är välkända i branschen och ökar dina möjligheter att få arbete.
  • Du får lära dig på riktigt, mitt i verkligheten. Alla våra utbildningar genomförs i nära samarbete med de bästa inom varje bransch. På så sätt kan du vara säker på att du får de kunskaper och färdigheter som efterfrågas, samtidigt som du får insyn i verkligheten och ett nätverk som du kommer ha nytta av hela livet.

Följ oss gärna på sociala media för att kolla in vad våra elever gör på sina olika utbildningar. Här på webben hittar du informativ information om respektive program och inriktning hos oss!