Välkommen till Realgymnasiet i Karlstad!

Vad kan du läsa i Karlstad?

Realgymnasiet startar Anläggningsfordon-ME-skolan till hösten!

5 april 2024
Realgymnasiet startar Anläggningsfordon-ME-skolan till hösten!

Anläggningsfordon – ME-skolan startar till hösten!

Nu är det helt klart att Realgymnasiet startar utbildningen Anläggningsfordon-ME-skolan hösten 2024! Du som har sökt utbildningen Anläggningsfordon hos oss har därför goda chanser att komma in!

Vid Färjestads Travbana

Nu är det också klart var vi kommer att vara med dom praktiska delarna i utbildningen och det blir på Färjestads Travbana. Från skolan tar det ca 10 min med buss. Där kommer vi att ha en bygglokal (med teori- och omklädningsrum) och där kommer maskinerna och markarbetena att vara. Vi håller också på att anställa lärare och vi hoppas att du kan träffa din nya lärare 6:e maj.

Prova-på dag!

Vi kommer att ha ett prova-på tillfälle måndag den 6:e maj kl 14:00 - 16:00 på Nor-Schakt.

Vill du vara med och prova på utbildningen Anläggningsfordon? Anmäl dig via e-post till anita.axelsson@realgymnasiet.se eller skicka ett sms till 073-094 56 61 Skriv ditt namn och vilken utibildning du vill prova på. T.ex. Erik Axelsson vill prova på anläggningsfordon.

Athena Trivs

Så här säger en av eleverna som går Anläggningsfordon i Bålsta, utanför Stockholm

Jag vill jobba med något praktiskt och inte sitta på kontor och byggbranschen och jobbet som maskinförare verkar intressant och ett yrke för framtiden

Athena Elev på ME-skolan

VIP-kväll 7/5

Du som har sökt till oss kommer snart att få en inbjudan till en VIP-kväll. Syftet med kvällen är att du kommer få träffa och lära känna dina framtida klasskompisar och lärare, vi bjuder på Tacobuffé under kvällen. VIP-kvällen är den tisdag den 7:e majkl 18-20. På VIP-kvällen får du gärna ta med en kompis.

Branschnära utbildning

När vi utformar våra utbildningar på Realgymnasiet så arbetar vi alltid nära bransch. Branschen medverkar på olika sätt, t ex håller utbildningsmoment, bidrar med APL-platser (praktikplatser) och medverkar i branschråd för att göra utbildningarna så bra som möjligt.

Frågor

Har du frågor? Skicka ett SMS eller mail till vår kommunikatör som heter Anita Axelsson, här nedan hittar du hennes kontaktuppgifter

Anita Axelsson
Mobilnr: 073-094 56 01