Välkommen till Realgymnasiet i Karlstad!

Vad kan du läsa i Karlstad?

Du behövs på arbetsmarknaden

8 januari 2024
Du behövs på arbetsmarknaden

Fram till år 2024 beräknas 6-7000 maskinförare behövas i Sverige. Varje år utbildas cirka 300 nya maskinförare, så de som finns är eftertraktade. Behovet av maskinförare finns inom alla segment av byggsektorn, på alltifrån stora bygg- och maskinföretag inom mark och anläggning till små familjeföretag.

Jag är stolt över att vi ska starta Bygg- och anläggningsprogrammet med inriktningen Anläggningsfordon hos oss på Realgymnasiet i Karlstad. Vårt fina samarbete med ME-skolan har medfört att vi kommer erbjuda en gymnasieutbildning som inte erbjuds i Karlstad idag. Eleverna som läser utbildningen Anläggningsfordon - ME-skolan kommer väldigt lätt kunna få jobb direkt efter skolan och bl.a. kunna jobba som anläggningsmaskinförare.

Roger Engström REKTOR

MISSA INGENTING!

Vill du få en inbjudan när utbildningen Anläggningsfordon - ME-skolan har en aktivitet på gång? Vi kommer bl.a. ha öppet hus och prova på-dagar.

Klicka på länken och fyll i formulären så återkommer vi till dig!

Här är länken