Välkommen till Realgymnasiet i Borlänge!

Vad kan du läsa i Borlänge?

Presentation - Eva Rönn lärare i Naturturism och Idrott o Hälsa.

11 augusti 2021

Hösten 2021 startar Lärande i Sverige AB upp ett nytt Realgymnasium i Borlänge. Rektor Maria Hag, är nu färdig med rekrytering av lärare och personal inför skolstart i augusti. Här på hemsidan kommer hon stolt att presentera det team som tillsammans skall driva Realgymnasiet i Borlänge, med en verksamhet som genomsyras av våra kärnvärden: Trygghet, Team, Utveckling och Framgång. Här presenterar vi Eva som kommer att jobba som lärare i Naturturism och idrott och Hälsa.

Presentation - Eva Rönn lärare i Naturturism och Idrott o Hälsa.

Jag heter Eva Rönn och jag kommer att undervisa i idrott, naturturism, naturbruk och hund. Ett stort intresse hos mig är friluftsliv. Det kan exempelvis vara en panna kaffe på en eld i närområdet eller fjällvandring, paddling, långfärdsskridskor, alternativt en hundpromenad i skogen. Jag är uppvuxen med lagidrott där jag spenderat många timmar i olika sporthallar runt om i Sverige, men nu har jag bytt ut innebandyklubban mot två golden retrievrar.

Det bästa med läraryrket är att få utvecklas tillsammans med eleverna och att få se dem växa som individer. Jag är väldigt tacksam för att få vara en del av teamet i Borlänge där vi nu får möjligheten att bygga upp en riktigt bra och meningsfull utbildning för våra ungdomar. Jag ser fram emot att få jobba med lärande i praktiken och att få se våra elever i undervisningen ute i samhället.