Välkommen till Realgymnasiet i Borlänge!

Vad kan du läsa i Borlänge?

Presentation - Jonas Apelman kommunikatör och administratör.

7 maj 2021

Hösten 2021 startar Lärande i Sverige AB upp ett nytt Realgymnasium i Borlänge. Rektor Maria Hag, är nu färdig med rekrytering av lärare och personal inför skolstart i augusti. Här på hemsidan kommer hon stolt att presentera det team som tillsammans skall driva Realgymnasiet i Borlänge, med en verksamhet som genomsyras av våra kärnvärden: Trygghet, Team, Utveckling och Framgång. Jonas kommer främst att jobba som kommunikatör. Han kommer att vara på skolan de flesta dagar i veckan.

Presentation - Jonas Apelman kommunikatör och administratör.

Jag heter Jonas och är en 31 år gammal potatisodlande lakrits- och kaffefantast från Borlänge.

Jag har nyligen studerat grafisk design och tagit en examen i informatik från Högskolan Dalarna. Förutom grafisk design och kommunikation har jag arbetat en del med ungdomar, bland annat som lärare på Erlaskolan och som församlingspedagog i Svenska kyrkan.

Realgymnasiet lockade eftersom deras utbildningar kändes annorlunda och spännande. Djur och natur ligger mig varmt om hjärtat och det känns kul att sådana utbildningar kan erbjudas till ungdomarna i Borlänge. Det känns också väldigt spännande att få vara med att starta upp en helt ny skolverksamhet från grunden.

Jag ser fram emot att få fixa iordning de nya lokalerna och få vara med när skolan drar igång på riktigt!