Välkommen till Realgymnasiet i Borlänge!

Vad kan du läsa i Borlänge?

Presentation - Jonathan Winroth lärare i engelska.

7 maj 2021

Hösten 2021 startar Lärande i Sverige AB upp ett nytt Realgymnasium i Borlänge. Rektor Maria Hag, är nu färdig med rekrytering av lärare och personal inför skolstart i augusti. Här på hemsidan kommer hon stolt att presentera det team som tillsammans skall driva Realgymnasiet i Borlänge, med en verksamhet som genomsyras av våra kärnvärden: Trygghet, Team, Utveckling och Framgång. Jonathan kommer att jobba som lärare i engelska.

Presentation - Jonathan Winroth lärare i engelska.

Mitt namn är Jonathan Winroth och jag är nyutbildad engelska och religionslärare ifrån Karlstads universitet. Jag har tidigare arbetat inom skolan som vikarie samt elevresurs innan jag började min utbildning. Parallellt med min utbildning har jag arbetat inom restaurangbranschen.

Det verkar otroligt roligt att få vara med och starta upp en skola ifrån grunden. Jag tycker även att den koppling som realgymnasiet har till partners på arbetsmarknaden är väldigt intressant.

Jag ser fram emot att träffa alla nya elever och tillsammans skapar vi en fantastisk skola.

Med vänlig hälsning

Jonathan