Hotellutbildningen uppmärksammas på talangnätverk

27 november 2019

Den 28 november deltar representanter från Realgymnasiets Hotellutbildning, på Norsk-Svenska Handelskammarens Talentnettverk, där unga ledare och talanger i svenskt och norskt näringsliv möts. Nordic Choice Hotels, Monica Almgren från Lärande samt två elever från hotellutbildningen på Realgymnasiet i Stockholm ska hålla i en paneldebatt under en av punkterna, ”Generation Z, Yrkesutbildning, unga och ledarskap”.

Hotellutbildningen uppmärksammas på talangnätverk

Syftet är att visa på goda exempel om hur skola och bransch kan mötas på ett mer effektivt sätt och hur vi genom ett kvalitativt arbete kommer att säkerställa de kompetenser som krävs i framtiden.

-Jag, Adam och Malin som är elever från utbildningen samt Tina Hedman, hotelldirektör Quality Hotel Globe och Anneth Martinsson, handledare på hotellet ska under paneldebatten prata om vår hotellutbildningssatsning, säger Monica Almgren.

-Några av våra elever kommer säkert att bli våra framtida ledare inom Hotell och under paneldebatten kommer de att berätta om hur de ser på ledarskap. Vi kommer också berätta om hur allt startade i framtagningen av detta samarbete, vårt syfte och mål. Att vi tillsammans skall bli Sveriges bästa hotellutbildning. Hur vi gått från att startat i Stockholm och hur vi även etablerat i Lund/Malmö och i Göteborg och att till hösten 2020 kommer utbildningen även till Linköping, fortsätter Monica.