Välkommen till Realgymnasiet i Luleå!

Vad kan du läsa i Luleå?

Presentation - Lina Hammar kommunikatör

7 april 2022

Hösten 2022 startade Lärande i Sverige AB upp Realgymnasiet i Luleå. Här presenteras lärare och personal i det team som tillsammans driver Realgymnasiet i Luleå, med en verksamhet som genomsyras av våra kärnvärden: Trygghet, Team, Utveckling och Framgång. Här presenterar vi Lina som jobbar som kommunikatör hos oss. Lina jobbar också som lokal samordnare för internationalisering och utlands-APL, skolbiblioteksansvarig och undervisar i Estetisk kommunikation.

Presentation - Lina Hammar kommunikatör

Jag heter Lina Hammar och jobbar som kommunikatör på Realgymnasiet i Luleå. Det är väldigt roligt att ha fått vara med från uppstarten av skolan och mitt mål är att vi ska ha en skola där alla elever känner sig ”hemma”, känner trygghet i att man får vara den man är och att man kan utvecklas utifrån sina egna förutsättningar och nå sina mål. Jag är utbildad beteendevetare och att jobba med ungdomar är det bästa jag vet! Jag har tidigare arbetat i grundskolan och SIS ungdomshem.