Prova på dagar

Här hittar du våra prova-på aktiviteter och info om våra skuggningsveckor.

Prova-på Ridning på Sörmons Ridklubb

Vi siktar på att så många som möjligt ska kunna få prova på att rida, men alla kommer att få träffa hästarna, våra goa ridlärare Ingrid och Karin samt våra hästelever.

När du besöker Sörmons Ridklubb så vill vi gärna att du har på dig rena kläder och skor om du besöker ett annat stall innan du kommer till Sörmon.

Tid: 23/11 kl 17.00-19.00
Plats: Sörmons Ridklubb

Att vara med på en prova-på dag är ett bra sätt att lära känna skolan och den utbildning du är intresserad av och känna hur det känns att vara elev hos oss.

Vill du vara med på våra prova-på aktiviteter eller skuggningsveckor lämna en intresseanmälan med dina uppgifter så kontaktar vi dig när det närmar sig. På det sättet så missar du inga av våra aktiviteter.

Här är länken till intresseanmälan!

Prova på utbildningen Sällskapsdjur & Djursjukvård samt Hund

Du kommer få prova på att arbeta i våra djurrum, med våra reptiler, däggdjur och fåglar. Du får bland annat utfodra och hantera våra djur.

Du träffar också elever som läser hund och dom är med och berättar om hur det är att gå på skolan och hur det är att läsa hund. Under kvällen har du möjlighet att ställa frågor och titta på schema.

När: 29 novmeber kl 17-19

Info om anmälan kommer när det närmar sig.

Varmt välkommen!

PLATSRealgymnasiet i Karlstad, Drottninggatan 21TID29 november 2023 17:00 - 29 november 2023 19:00

Prova på utbildningen Natur & Äventyr

Dagen börjar med att Linda Karlsson från Högt & lågt berättar om branschen och om hennes utbildning och erfarenheter som har gjort att hon kan jobba som bl.a. skidlärare och med högt och lågt i Karlstad. Efter det är det dags för en säkerhetsgenomgång där du får testa klättersele, hjälm och gå en övningsbana och åka zipline, all fokus på säkerhet!

Därefter får du testa en höghöjdsbana med olika svårighetsgrader, du får ta dig igenom olika hinder och även där får du testa att åka zipline. Du får välja mellan banan som är 1 meter hög och upp till 18 meter, detta passar även dig som är höjdrädd

Tid: 14 november kl. 12:00 - 14:00

Plats: Vi kommer vara på Högt & Lågt Karlstad - Klätterpark/Höghöjdsbana, på Skutberget, klicka här för karta och vägbeskrivning

Viktigt!
Ta med ryggsäck med extra kläder, pannband, handskar, halsduk. M.m.

Vi bjuder på lunch, korv med bröd

Prova på utbildningen Ridning

För dig som är intresserad av vår utbildning Ridning, under kvällen kommer du information om utbildningen samt en rundvandring på anläggningen. Du kommer också få vara med på en clinic med ridskolans personal och skolhästar

Tid: 16 november kl. 16:30 - 18:00

Plats: Vi kommer vara på Karlstad Ridklubb, klicka här för karta och vägbeskrivning

MISSA INGENTING!

Vill du få en personlig inbjudan till våra aktiviteter på SMS? Vi kommer ha prova på-dagar för våra utbildningar, Q&A, öppet hus, m.m.

Klicka på länken och fyll i intresseanmälan så återkommer vi till dig!

Här är länken