Välkommen till Realgymnasiet i Västerås!

Vad kan du läsa i Västerås?

Träffa oss på våra aktiviteter!

Alla aktiviteter

Hos oss är ingen anonym

11 januari 2021
Hos oss är ingen anonym

Jessica Wilskier jobbar som Stylistlärare på Realgymnasiet i Västerås och inriktar sig på nagelvård och Smart Styling. Som många andra yrkeslärare på våra skolor så har Jessica jobbat inom branschen innan hon blev lärare på Realgymnasiet.

-Innan jag började som lärare hade jag ett eget företag där jag jobbade som nagelterapeut. Sista två åren hade jag även en egen salong med nagelvård och fransförlängning.

Realgymnasiet i Västerås har funnits sedan 2010 men är fortfarande en ganska liten skola vilket Jessica tycker är till skolans fördel.

-Det bästa med skolan är att man får arbeta tillsammans med ungdomar som är intresserade av yrket samt att skolan fortfarande är ganska liten vilket gör att man känner till alla elever på skolan, även de som går på någon av våra andra utbildningar, Häst, Hund, Djurvård eller Natur och äventyr. Det ger en trygg och trevlig stämning på skolan som inte går att få på större skolor.

-Min vision är att varje elev ska bli sedd och ha möjlighet att utvecklas därifrån de är – vissa har pysslat mycket hemma med lackning och geléer medan andra inte alls intresserat sig just för det området. På så sätt vill jag att varje elev ska känna en utmaning i att få uppgifter så de utvecklas vidare.

När vi frågade Jessica varför hon tycker att man ska välja att gå Stylist på Realgymnasiet så svarade hon så här:

-Jag tycket att du ska välja Stylist på Realgymnasiet för att vi erbjuder en utbildning där du har möjlighet att diplomeras och få branschgodkända diplom och certifikat inom hår, makeup, naglar och smartstyling! Våra yrkeslärare har inte bara en gedigen bakgrund inom sitt yrke utan är också legitimerade pedagoger. Till sist vill jag även lyfta just det att skolan i Västerås är lagom stor och jag upplever att många elever känner sig trygga och sedda. Hos oss är ingen anonym.