Välkommen till Realgymnasiet i Västerås!

Vad kan du läsa i Västerås?

Möt vår yrkeslärare Linda

24 april 2024

Linda har tidigare arbetat som lärare på Ridskolan Strömsholm och hon har utbildat och tävlat hästar upp till Svår klass dressyr. Hon har arbetat både i Danmark och södra Sverige som hästskötare, beridare och stallchef.

Möt vår yrkeslärare Linda

Du som väljer att plugga ridning hos oss på Realgymnasiet i Västerås kommer att spendera en stor del av din studietid med vår erfarna profillärare Linda Andersson. Linda har stor erfarenhet från branschen både från Sverige och Danmark, med sin utbildning som hippolog och sin bakgrund som ridlärare SRL 3 och C-tränare Dressyr.

Det roligaste med mitt jobb är att få vara i stallet med hästar och elever samt att se våra elever lyckas! Vi har en bra utbildning för dig som vill lära dig mer om hästar och samtidigt få högskolebehörigheten inför framtida studier, säger Linda.

Linda Andersson Yrkeslärare