Välkommen till Realgymnasiet i Trollhättan!

Vad kan du läsa i Trollhättan?

Träffa oss på våra aktiviteter!

Alla aktiviteter

Följ med Anton på APL i Sydafrika

28 mars 2023

Våra elever i åk 3 har precis haft en längre APL-period och några av dem fick chans att praktisera utomlands. Här följer en hälsning från Anton som tillbringade tre veckor i Sydafrika.

Följ med Anton på APL i Sydafrika

Här kommer en kort presentation om mig och min utomlands APL.

Hej mitt namn är Anton Reinholdsson och går i årskurs tre på Realgymnasiet i Trollhättan. Jag läser inriktning hund.
Jag har varit nere och gjort min 3 veckors APL i Sydafrika på Braveheart Bio Dog Academy.

Varför jag sökte utomlands APL är för att jag drivs av att utmana mig själv och träffa nya människor. Samt även för att stället jag arbetade på utbildar både hundförare och hundar till bombsök, narkotikasök, skydd, spår mm.
Detta är jag väldigt intresserad av just för att jag i framtiden vill bli hundförare i Försvarsmakten. Detta är då väldigt meriterande och bra att ha på sitt CV för mig.

En arbetsuppgift på BBDA kunde vara att träna en hund på sprängmedel. Då gick man till träningsplanen la ut dofter på olika ställen som doftade som en bomb och hunden fick leta efter det. Sjukt rolig arbetsuppgift.
Vi fick även vara med och söka efter narkotika på två olika skolor tillsammans med Polis. Vilket också ingår i arbetsuppgifterna på BBDA.