Välkommen till Realgymnasiet i Sundsvall!

Vad kan du läsa i Sundsvall?

Studenten 2020

18 maj 2020

Vi firar våra studenter den 10 JUNI Trots rådande situation i världen så firar vi på Realgymnasiet våra studenter samma dag som planerat, den 10 juni kl. 11.00 - 13.30 på skolan.

Studenten 2020

Festligt

Själva studentcermonin kommer att vara lika festlig och högtidlig som vanligt med både skratt och

tårar då vi delar med oss av minnen från våra tre år tillsammans under en lunch med dessert. Vi

kommer att vara stolta över er och även dela ut stipendium samt era välförtjänta examensbevis och

diplom. Ni som inte kan delta fysiskt deltar via TEAMS.

Det enda vi inte kan erbjuda vid årets student är utspring från skolan (hela kommunen har enhälligt

beslut i detta) samt flakåkning som inte är tillåtet.

Studenternas ansvar

- Bara komma om man är frisk (annars följa cermonin via TEAMS).

- Tvätta händerna, använda handsprit när man kommer in på skolan.

- Hålla så social distans ni kan, undvika kramar (även om det är svårt).

- Informera era anhöriga om vad som gäller efter cermonin, ingen går ur bilen.

- Alkohol är inte tillåtet att varken ha med sig eller att dricka i eller utanför skolans lokaler.

Medhavd alkohol kommer att omhändertas. Du får inte heller vara berusad i skolan.

Anhörigas ansvar

Ingen mottagning av studenterna utanför skolan, alla ska sitta kvar inne i bilen, ni får alltså inte ge

grattiskramar, blommor mm utanför skolan. Vi har personal utanför som förhindar detta.

GE istället era fantastiska ungdomar ett varmt och festligt mottagande när ni kommer hem!