Välkommen till Realgymnasiet i Örebro!

Vad kan du läsa i Örebro?

Hästarnas nya hem

16 januari 2024

Realgymnasiets samarbetspartner Örebro Fältrittklubb fick för några få månader sedan flytta in hästarna i det nya stallet. I det nya stallet finns modern utrustning som våra elever får arbeta med.

Hästarnas nya hem

Det nya stallet, beläget vid ridhusets bortre gavel, har redan ersatt de äldre spiltorna och erbjuder en modern och trivsam miljö för både hästar och människor. Stallet har generösa uppbindningsplatser, spolspiltor, en stor sadelkammare och ett tvättrum med tillhörande torkrum.

Ridskolan har totalt 62 hästar på anläggningen, och det nya stallet med automatiska foderautomater och moderna faciliteter. Det gamla ridskolestallet väntar på modernisering, medan ridhuset har genomgått förbättringar och är nu ljust och luftigt.