Välkommen till Realgymnasiet i Örebro!

Vad kan du läsa i Örebro?

Kommande aktiviteter

Träffa oss på våra aktiviteter!

Alla aktiviteter

Plugga Naturturism hos oss!

3 januari 2024

Här står ledarskap i fokus och du får utveckla din förmåga att leda, guida och handleda människor inom olika naturnära upplevelser och äventyrsaktiviteter. Utbildningen ger dig möjlighet till många olika certifieringar, bland annat för skidlärare, klätterinstruktör, kajakledare, MTB och livräddning.

Plugga Naturturism hos oss!

Direkt efter examen kan du jobba som till exempel:

Efter vidare studier på yrkeshögskola kan du jobba som:

• Fjälledare • Skogsbrukstekniker • Arborist • Resekonsult • Event och Projekt manager • Destination manager, incoming tourism

Efter vidare studier på Högskola/Universitet kan du jobba som:

• Idrottslärare • Polis • Räddningstjänst •Jägmästare • Skogsmästare

Plugga vidare på universitet, högskola eller yrkeshögskola (YH) inom andra branscher:

Vill du efter gymnasiet läsa vidare till ett helt annat yrke än det du läst på gymnasiet så har du många valmöjligheter genom den grundläggande högskolebehörigheten med möjlighet till särskild behörighet.