Välkommen till Realgymnasiet i Norrköping!

Vad kan du läsa i Norrköping?

Lena Stenberg har jobbat sen starten 2003

24 november 2023

Realgymnasiet firar 20 år och en person som vi vill lyfta extra är Norrköping administratör som har jobbat på Realgymnasiet sedan 2003 när skolan öppnade och tog in enbart en klass på El- & Energi programmet!

Lena Stenberg har jobbat sen starten 2003

Hej! Vem är du?
Hej! Jag heter Lena Stenberg och jag har jobbat på Realgymnasiet i Norrköping i 20 år i företaget.

Hur såg starten av Realgymnasiet ut?
Första året vilket var 2003 var vi 6–7 personer på skolan som förberedde oss på att ta emot de första eleverna till IT-gymnasiet som det hette då. Det var bara en klass på EE programmet. Skolan låg dessutom på Södra Promenaden i gamla Lasarettets lokaler.

Hur har din resa sett ut på Realgymnasiet i Norrköping?
Jag hade ingen administrativ utbildning utan fick lära mig under vägen. Jag började jobba med allt i allo tex fixa fika, kopiering etc. Under åren växte jag in i min roll som administratör så det är min huvudsyssla i dag.

Du har varit med från starten, hur känns det?
Det har varit fantastiskt att följa företaget från en skola med bara en klass i Norrköping till i dag med drygt 24 skolor i hela landet. Från den lilla gruppen på 6 personer 2003 till ca 1100 anställda 2023.