Välkommen till Realgymnasiet i Norrköping!

Vad kan du läsa i Norrköping?

Fördjupningsvecka Naturturism år 1

9 oktober 2023

Läser du Naturturism hos oss så startar vi igång terminen i åk 1 med en hel vecka utomhus! Eleverna sover i tält, paddlar kanot, lagar mat över eld, vandrar, navigerar efter karta, går en kurs i räddningsteknik kring paddling och mycket mer!

Fördjupningsvecka Naturturism år 1

- Det som var roligast med veckan var GSRT, grundkurs i säkerhet och räddningsteknik med paddling, vi fick välta med kanadensare!
Elev i ettan

En av veckans höjdpunkter är när eleverna som läser Naturturism i åk3 kommer ut och håller i en heldag där de visar upp sitt ledarskap och kunskaper de tränat på åren innan! Vi fick lära t.ex. prova på att laga mumsiga "hajkbomber" i en kokgrop och att göra upp eld med tändstål. Stort tack till Fredrik på StarDex Education för den lärorika GSRT-utbildningen och till KFUM Norrköping för att vi får vara på den vackra scoutgården i Kolmårdsskogen!

-Det som var mest utmanade under veckan var vandringen som vi hade sista dagen, vi var så trötta och vandrade tillbaka till bilen
Elev i ettan