Välkommen till Realgymnasiet i Norrköping!

Vad kan du läsa i Norrköping?

”Jag lär mig så extremt mycket på min APL-plats, det är så häftigt att bara få vara där.”

10 augusti 2023

Linn som går utbildningen Djurpark i Norrköping har fått erbjudandet att ha sin APL hos veterinärkliniken på Kolmårdens djurpark. Hon går tredje året och går också Lärlings spåret vilket betyder att Linn spenderar tre dagar ute på djurparken och lär sig mer av arbetslivet med den APL-platsen hon har.

Berätta om din APL-plats

"Jo jag hänger på allt som veterinärerna gör om dagarna, det är otroligt roligt att få följa med några av Europas mest välutbildade veterinärer på Kolmården. Det är väldigt intressant hur man utreder olika skador och sjukdomar på djur, det är nya uppgifter varje dag."

Hur känner du inför din APL

"Det är svårt att beskriva hur speciellt det är att få just denna möjlighet, det är jag och veterinärerna på plats. Jag blev självklart jätteglad att jag fick möjligheten och chansen att få följa med veterinärerna, det är en otroligt rolig upplevelse och jag lär mig nya saker varje dag.

Jag ska komma dit med en bra inställning och se till att jag lär mig så mycket jag kan under den tiden jag spenderar där."

Vad ser du fram emot mest?

"Det är så sjukt spännande att bara få vara på veterinärkliniken på Kolmården, jag ser fram emot att få se allt och att få vara en del av allt de gör.

Jag lär mig så extremt mycket på min APL-plats, det är så häftigt att bara få vara där."