Välkommen till Realgymnasiet i Norrköping!

Vad kan du läsa i Norrköping?

Skolavslutning och Studentceremoni

10 augusti 2023

Vi ställer om och inte in ...... Detta blir året som vi firar skolavslutning och student på ett lite annorlunda sätt.

Skolavslutning och Studentceremoni

Skolavslutning Åk 1 & 2

Torsdagen 11/6 har vi digital skolavslutning för åk 1 och 2 via TEAMS enligt instruktion från våra mentorer. Avslutningen innehåller sådant som vi är vana vid, exempelvis stipendieutdelning, musikframträdande samt sommarhälsningar.

Vi hoppas på förståelse för att den rådande situationen kräver detta och en tilltro till att vi tillsammans kan skapa ett fint avslut på terminen.

Studentceremoni 2020

Årets studenter kommer att firas klassvis inne på skolan under den 12/6 enligt FHM;s rekommendationer.

Studentceremonin innehåller mat, mingel, enskild fotografering, tal av rektor, betygs- och stipendieutdelning och distanserat UTSPRING!

Starttider för livesändning av våra utspring finner ni på vår Facebook

Vi har all förståelse för den besvikelse som många kan känna över att vi inte kan ha ett studentfirande på vanligt sätt. Vi kommer dock att göra vårt yttersta för att ge alla våra studenter en fin, högtidlig och minnesvärd studentexamen inom de ramar som rådande restriktioner sätter!