Välkommen till Realgymnasiet i Malmö!

Vad kan du läsa i Malmö?

Hej Elsa!

10 januari 2020

Elsa läser andra året på Realgymnasiet i Malmö med inriktning Natur & Äventyr. Här berättar hon lite kort om sina framtidstankar, vad som varit roligast hittills i skolan och vad hon ser mest fram emot.

Hej Elsa!

Efter gymnasiet vill jag ta en paus från plugget och jobba med äventyrsturism, som guide eller kanske skidlärare. Men med var jag än hamnar inom äventyrsbranschen lär jag ha nytta av min utbildning från Realgymnasiet!

Det bästa jag har gjort under min tid på Real är definitivt när jag i höstas tog PADI's dykarcertifikat under en veckas intensivkurs. Dagarna var långa och fyllda av både dykning och teori. Vi fick i slutet av kursen chansen att dyka i havet, då fick vi se både vrak, fiskar och en GB-gubbe någon hade sjösatt. Vi fick gå kursen med elever från andra äventyrselever från Realgymnasier, så jag fick förutom PADI även massa nya vänner.

Det jag ser mest fram emot nu är alla äventyr med klassen. Att få chansen att göra en massa roliga äventyr med mina fellow äventyrare och få en massa kunskaper och erfarenheter.