El- & Energiprogrammet startar ht 2024!

25 mars 2024
El- & Energiprogrammet startar ht 2024!

Efter söker står det nu klart!

Vi kommer starta EE programmet till hösten och är förväntansfulla över att träffa alla elever till skolstarten i augusti. Kanske t.o.m innan dess?

Den 7 maj inbjuds alla elever som sökt el- och energiprogrammet till en VIP kväll på skolan, där kommer de få träffa andra blivande IT-elever, ställa frågor, lära känna skolan.

Nu färdigställer vi lokalerna för skolstart!

På skolan ska det nu färdigställas IT-verkstad och IT-labb för praktiskt arbete i programmets kurser. På bilden ser du ett exempel på hur det kan komma att se ut i skolans IT-Verkstad efter renovering. Lödning, montering och underhåll av datorkomponenter är tre exempel på arbetsuppgifter du kommer öva på här.

Branschnära utbildning

När vi utformar våra utbildningar på Realgymnasiet arbetar vi väldigt nära bransch. Branschen medverkar vid olika inslag under utbildningen, tex håller utbildningsmoment, APL (praktik) platser och medverkar i branschråd för utformningen av utbildningen.

En av de som tar emot eleverna under sin APL-tid är bland annat Elgiganten

Vi ser väldigt ljust på framtiden inom IT-branschen. Speciellt med den nya AI utvecklingen som är högst aktuell. Det vi har framför oss är en väldigt spännande tid.

Josef Beydoun Operation manager Elgiganten

Frågor?

Har du frågor? Skicka ett SMS eller mail till vår kommunikatör som heter Amanda Lindborg , här nedan hittar du hennes kontaktuppgifter

Amanda Lindborg