IT-läraren om våra IT-utbildningar

6 november 2023

Att välja en IT-utbildning under gymnasiet är ett beslut som kan öppna dörrar till en värld av möjligheter och spännande karriärvägar. I dagens digitala tidsålder är IT inte bara en av de mest eftertraktade kunskaperna på arbetsmarknaden, det är också en nyckel till att förstå hur tekniken påverkar världen i lever i. Här möter ni Per Erik som är en av lärarna inom IT.

IT-läraren om våra IT-utbildningar

Vad är du lärare i?

-IT-kurser inom nätverksteknik, administration och säkerhet.

Vad är din drivkraft som lärare?

-Att se eleverna utveckla ett självförtroende inom IT! Nätverksteknik kan vara komplicerat, men det är också roligt när man vågar testa sig fram.

Vad är det roligaste med ditt jobb?

-Jag tycker det lika spännande varje gång vi arbetar med IT-säkerhet, men bäst är nog när eleverna utvecklar sina yrkesidentiteter på APL. Sådant gör mig stolt.

Vad är det bästa med Realgymnasiet ?

-Lärarna har höga förväntningar och stor tilltro till varje elevs förmåga, vilket får eleverna att nå långt - vare sig det handlar om kurser, certifieringar eller APL. Vi är också duktiga på att lyssna in vad branschen faktiskt efterfrågar.

MISSA INGENTING!

Vill du få en inbjudan till våra aktiviteter? Vi kommer ha öppet hus, prova på-dagar för våra IT-utbildningar.

Klicka på länken och fyll i formulären så återkommer vi till dig!

Här är länken