Välkommen till Realgymnasiet i Lund!

Vad kan du läsa i Lund?

Student 2020 för Realgymnasiet i Lund

4 juni 2020

Nu är det snart dags! Sommaren närmar sig med språng och så även en stundande student fredagen den 12:e juni. Vi är så glada att vi, trots rådande omständigheter och de riktlinjer som finns, kommer kunna genomföra en student där vi faktiskt får möjlighet att träffas och att våra studenter kan ”springa ut” till en ljus framtid med många minnen av en student fylld med härliga inslag!

Student 2020 för Realgymnasiet i Lund

Ett viktigt uppslag gällande kommande student är att vi endast får vara max 50 personer samtidigt. Detta är en av anledningarna till att klasserna kommer träffas vid olika tidpunkter och att studenterna endast får ta med sig 1 gäst. För studenternas skull, och för att detta ska vara genomförbart, ber vi er att följa dessa regler. Alla är däremot välkomna att följa studenternas utspring digitalt på länkar nedan (via teams). Om du hellre vill följa oss via facebook kommer vi även livestreama här (samma tider)! Om du kommer för att hämta upp din student är lämpligaste platsen för detta på den stora grusparkeringen vid hus 88 (vid Consensum nära vår vanliga skolbyggnad) alternativt vid parkeringen vid skolmatsalen. Prata med din student för att skapa bästa förutsättningar för upphämtning!

Tid för utspring fredag den 12:e juni:

• HV17A (frisör) och FT17A (fordon) 11.00
  • HV17B (stylist) 13.00
  • NB17 (naturbruk) 15.00

Länkar till livestream finns här nedan, tänk på att ladda ner appen "Teams" i god tid innan livestreamen börjar.

Med önskan om en fin avslutning på ett annorlunda läsår!

/Skolledningen

Realgymnasiet Lund