Välkommen till Realgymnasiet i Lund!

Vad kan du läsa i Lund?

Lär känna vår engelsklärare Pernilla

3 december 2019
Lär känna vår engelsklärare Pernilla

Vi på Realgymnasiet i Lund är väldigt glada över att ha Pernilla i vårt team. Men vem är egentligen Pernilla? Vi ställde några frågor till henne för att ni ska få möjlighet att lära känna henne bättre.

Jag är Pernilla, har två barn och en sambo. Malmö är min hemstad. Min hobby är att pyssla och jag arbetar främst med porslin och gjuter diverse grejer.

Vad har du arbetat med innan/ annan livserfarenhet

Innan jag började jobba här så arbetade jag på en annan gymnasieskola i Malmö i åtta år. Dessförinnan arbetade jag flera år på IKEA på diverse avdelningar. Den värsta avdelningen var lekrummet.

Varför sökte du dig till Realgymnasiet?

Jag sökte mig till Realgymnasiet för att jag kände att jag behövde en ny utmaning i mitt arbetsliv. Jag stod och stampade på samma ställe och upplevde att jag inte utvecklades. När jobbet på Real dök upp kände jag med det samma att jag ville vara där.

Varför ville du bli lärare?

Jag var inte säker på att jag ville bli lärare förrän jag var ute på min första praktik. Mitt yrkesval var en chansning och när jag väl hade provat på det kände jag att jag hade hittat rätt. I klassrummet kan en göra skillnad och det var också där jag upplevde att jag bidrog till samhället i stort.

Vad driver dig i din roll?

Att se eleverna lyckas med sina mål. Små som stora.