Välkommen till Realgymnasiet i Lund!

Vad kan du läsa i Lund?

Tobias vision är att alla ska utvecklas och känna sig trygga!

27 maj 2020
Tobias vision är att alla ska utvecklas och känna sig trygga!

Vilken roll har du på skolan?

- Jag jobbar som lärare för åk 2 och 3 i historia, religion, tradition&utveckling och entreprenörskap.

Hur länge har du arbetat på skolan?

- Jag började år 2014

Vad gjorde du innan du var på skolan?

- Då arbetade jag på Coop, satt i kassan och med lite andra sysslor. Pluggade samtidigt lärarutbildningen på Malmö Högskola – 4 ½ år.

Vad tycker du är bäst med skolan?

- Att det är en lite mindre skola och att man känner alla elever vid namn. Man kommer nära sina kollegor och känner stor kamratskap. Det är roligt och det känns viktigt det vi gör!

Hur skiljer sig den här skolan mot andra skolor?

- Här känner alla varandra och man försvinner inte i mängden som det kanske känns på en större skola, där man blir mer anonym.

Vad är din vision för de elever som går på skolan?

- Att de ska känna sig trygga! Samtidigt som de får möjlighet att utmana sig själva och utvecklas. Både på ett personligt plan och akademiskt.

Varför ville du bli lärare?

- Jag tycker om att arbeta med något som känns viktigt och betydelsefullt, få göra skillnad och hjälpa på individnivå. Vara med tidigt och förändra. Vill gärna ta hand om dom som hamnar snett och se dom lyckas.

Vad driver dig i din roll?

- Jag vill vara med och påverka, stötta och bidra till att elever och ungdomar lyckas i skolan. Vi förbereder dom för livet. Det är ett stort och viktigt ansvar!

Hur fungerar det med distansundervisningen nu tycker du?

- Jag är imponerad av mina kollegor som kunde ställa om till detta. Det funkar bra tycker jag, eleverna är jätteduktiga. Vi har bra tekniska hjälpmedel. Men såklart blir man trött och sitter mer still.

Vad vill du hälsa till eleverna?

- Tack för all er energi ni lagt ner, jag är imponerad av er och av det ni har presterat! Historiskt kommer vi komma ihåg den här tiden som något positivt!

/Tusen tack Tobias!