Välkommen till Realgymnasiet i Linköping!

Vad kan du läsa i Linköping?

Elsa - eleven som går Djurvårdsutbildning och gillar att svetsa på fritiden

3 mars 2020
Elsa - eleven som går Djurvårdsutbildning och gillar att svetsa på fritiden

Häromdagen fångade vi vår elev Elsa i korridoren. Vi var nämligen lite nyfikna på henne som person och vad hon tycker om sin utbildning och skolan.

Så här säger Elsa:

”Jag går Djuvårdsutbildningen på Realgymnasiet i Linköping. Jag valde just Realgymnasiet för att det är mindre skola jämfört med  andra skolor i Linköping. Det är ett praktiskt gymnasium vilket passar mig bra. Här finns roligaste utbildningarna!”

Vi frågade henne om hon vet vad hon vill jobba med i framtiden, om hon har något drömjobb?

”Mitt absoluta favoritdröm-yrke är djurvårdare på till exempel Kolmårdens Djurpark. Jag tycker det verkar jättekul. Och coolt. Jag gissar att jag kommer fortsätta klippa hundar för det gillar jag.”

Vad pysslar du med när du inte är i skolan Elsa?

”Jag tar hand om mina hundar och min häst. Och umgås med nära och kära förstås. Sen har jag en sak till som jag gillar och det är att svetsa. Och så gillar jag bilar.”

Och till dig som ska välja gymnasium tipsar Elsa

Jag rekommenderar Realgymnasiet till dig som söker en gymnasieskola med många fina utbildningar. Både teoretiska och praktiska.

Om du är en person som gillar djur, ja då tycker jag absolut att du ska välja min skola, Realgymnasiet i Linköping

Jag tycker om att vi har en trygg skolmiljö, det är viktigt att alla ska känna sig välkommen, alla känner alla och det är jätteskönt!

Jag tycker att vi har bra tider, när vi börjar och slutar skoldagen

Ett stort plus är att komma ut på riktiga arbetsplatser, till exempel när vi har specialveckor, då vi får vara med och lära oss på riktigt

Vi har det jättelyxigt när det gäller lunch – vi har matkort som funkar på fem olika restauranger

Stort tack säger vi till Elsa, som tog sig tid!