Välkommen till Realgymnasiet i Linköping!

Vad kan du läsa i Linköping?

Lärlingsutbildningen som är unik i sitt slag

2 maj 2023

När du läser Hotell och Turismprogrammet hos oss på Realgymnasiet utbildas du på plats på några av Sveriges största hotell. Lärlingsutbildningen är unik i sitt slag och utvecklad av Realgymnasiet tillsammans med Strawberry. Vi fick en pratstund med Malin, som är hotellchef på Quality Hotel The Box i Linköping, och också handledare för våra elever.

Lärlingsutbildningen som är unik i sitt slag

Vad ser ni för fördelar med att vara en del av ett lärlingsprogram?
-Vi får chansen att lära upp elever i deras takt och utan stress.
Det gör att de lär sig allt inom hotell och känns trygga när de sedan är redo för arbetslivet. Vilket är positivt för oss.
Vilka egenskaper är meriterade för att jobba inom hotellbranschen?
- Du ska vara nyfiken och älska att träffa nya människor!
Hur ser ni att branschen kommer utvecklas?
-Branschen är påväg framåt med så mycket nya fina hotell och olika koncept. Väldigt spännande!
Varför ska man välja att läsa Hotell och Turismprogrammet tillsammans med Strawberry?
-Hotellbranschen är otroligt rolig och varierande. Den ena dagen är inte den andra lik.
Här har man även så många möjligheter att utvecklas inom kedjan.