Välkommen till Realgymnasiet i Linköping!

Vad kan du läsa i Linköping?

Känner du till det här om Realgymnasiet i Linköping?

20 maj 2022

Självklart kan du studera vidare, lunch på restaurang varje dag, centralt läge, lagom stor skola med härlig stämning och gemenskap. Grymma lärare som gör allt för att du ska nå uppsatta mål.

Känner du till det här om Realgymnasiet i Linköping?

Vi ger dig de behörigheter du behöver

• Behörighet för vidare studier om du vill det
  • Yrkesexamen om du vill börja jobba direkt efter gymnasiet

Engagerade lärare och mentorer

• Våra lärare undervisar och sätter dina betyg
  • Din mentor coachar, följer upp måluppfyllelse och mycket annat

APL

• Praktiskt lärande i spännande branscher där du behövs i framtiden

Skolan

• Du äter lunch på utvalda restauranger, superfräscht och fint i skolans lokaler, femton minuter promenad från Resecentrum, lagom stor, god stämning och gemenskap

Jag hörde från flera att skolan var bra. Och jag gillar att man får gå på restaurang på lunchen, skönt att lämna skolbyggnaden en stund under dagen. Lärarna verkade jättebra. Nära resecentrum. Fräsch skola.

Trygghet är grunden för all utveckling. Den som känner sig trygg, i sin omgivning och i sig själv, har bättre förutsättningar att utvecklas och lära.