Välkommen till Realgymnasiet i Linköping!

Vad kan du läsa i Linköping?

Hurra för traditioner och först ut är hej-veckan!

9 februari 2022

Varje år har vi "Hej-vecka" här på Realgymnasiet i Linköping. Det övergripande temat för veckan är vänskap. Målsättningen är att fortsätta vårt arbete med att skapa trygghet i vardagen, så att alla känner sig välkomna och delaktiga.

Hurra för traditioner och först ut är hej-veckan!

Äntligen kan vi ses mer som vanligt på skolan och väcka liv i våra traditioner. Först ut är hej-veckan, och den ser vi verkligen fram emot.

Det är en vecka då vi möts – elever och personal – vid rastaktiviteter och när vi arbetar med olika teman. Det övergripande temat för veckan är vänskap. Jag ser dig, jag bryr mig!

Realgymnasiet ska utforma all verksamhet så att den främjar goda relationer och ett gott lärandeklimat för elever och personal.

Ur Planen mot kränkande behandling och diskriminering

Det kan ju kännas tufft för ungdomar att se, och planera för framtiden. Ibland hör vi att våra elever upplever att det som händer och sker i gymnasiet är helt avgörande för vem man ska bli eller hur man ska lyckas framåt i livet.

Som ett perspektiv till det, för att visa att det finns många vägar samt att bjuda lite på oss själva och vilka vi som arbetar på skolan är, brukar vi publicera planscher på skolans väggar som möter eleverna Hej-veckans första dag.

Sedan fortsätter vi att belysa det övergripande temat vänskap ur olika perspektiv och aktiviteter.

Nedan bjussar Linda, biträdande rektor och Anders, lärare IT-programmet på sina planscher, håll till godo!

Vill du veta mer om vad som händer under hej-veckan?

Följ oss på @realgymnasietlinkoping på Instagram och Realgymnasiet Linköping på Facebook, där gör vi inlägg dagligen. Välkommen att joina oss där!