Välkommen till Realgymnasiet i Linköping!

Vad kan du läsa i Linköping?

Vill du bli pilot? Eller ingenjör eller något inom mediateknik?

24 augusti 2021

Då kan du studera hos oss. Teknikprogrammet ger dig högskolebehörighet och en massa möjligheter!

Vill du bli pilot? Eller ingenjör eller något inom mediateknik?

Teknik är programmet för dig som är nyfiken, vetgirig och gärna studerar vidare efter gymnasiet. Här uppmuntras du till att skapa framtidens teknik. På Realgymnasiet kan du välja det klassiska ingenjörspåret eller mediaspåret. Du bestämmer!

Matematiken och fysiken lägger grunden för dina kommande år. Du och dina klasskamrater jobbar med olika uppdrag där ni själva uppfinner och tar fram nya spännande produkter. Under processen lär du dig hur det går till när en ny produkt utvecklas, från idé och hela vägen till slutprodukt.

Du jobbar kreativt och digitalt med prototyper och design, i projekt, hela vägen från idé till färdig produkt. Här får du utvecklas inom spel- och webbutveckling, gränssnittsdesign och 3D, samtidigt som du får en riktigt bra grund för vidare studier på teknisk högskola eller universitet.

Läs mer om programmet nedan!